Classe oberta: el muntatge com a escriptura creativa. Quan son elles qui tallen

Clase abierta: el montaje como escritura creativa. Cuando son ellas quienes cortan

08/05/2019 - de 6:30 pm a 9:30 pm

Foto Iván Montero
(Foto Iván Montero)

Con Anna Pfaff, Ariadna Ribas i Gonzalo De Lucas

El cinema és una experiència creativa que ens mostra l’enorme potencialitat de les imatges per expressar idees des de l’emoció. L’espectador activa la seva imaginació, pensa i es connecta amb les seves vivències afectives a través de les formes sensorials (colors, ritmes, expressions no verbals) que composen les imatges i les seves històries. Sobre com pensar i expressar visualment una història o relacionar imatges des de la musicalitat en parlaran dues de les muntadores més rellevants i guardonades del moment: Anna Pfaff i Ariadna Ribas. Dones a l’ombra que han donat forma a pel·lícules premiades en molts festivals com Els dies que vindran, Suc de Síndria, Estiu 1993, Trinta Lumes, Con el Viento, La mort de Lluís XIV, Júlia Ist, i Història de la meva mort, entre moltes altres. Juntes han creat el col·lectiu Dostopos enfocat a la producció de continguts que relacionen imatge i música.

Presenta: Gonzalo de Lucas, director del postgrau en Muntatge Audiovisual de la BSM.

#igualtat #cine

Con, Anna Pfaff, Ariadna Ribas y Gonzalo de Lucas

El cine es una experiencia creativa que nos muestra el enorme potencial de las imágenes para expresar ideas desde la emoción. El espectador activa su imaginación, piensa y se conecta con sus vivencias afectivas a través de las formas sensoriales (colores, ritmos, expresiones no verbales) que componen las imágenes y sus historias. Sobre cómo pensar y expresar visualmente una historia o relacionar imágenes des de la musicalidad, hablaremos con dos de las montadoras más relevantes y galardonadas del momento: Anna Pfaff y Ariadna Ribas. Mujeres en la sombra que han dado forma a películas premiadas como Els dies que vindran, Suc de Síndria, Estiu 1993, Trinta Lumes, Con el Viento, La mort de Lluís XIV, Júlia Ist o Història de la meva mort, entre muchas otras. Juntas han creado el colectivo Dostopos dirigido a la producción de contenidos que relacionan imagen y música.

Presenta: Gonzalo de Lucas, director del Postgrado en Montaje Audiovisual de la BSM.

#igualdad #cine

08/05/2019